Arduino
OKUDUĞUNUZ KONU
NodeMCU ile 16×2 LCD Ekran Kullanımı
0

NodeMCU ile 16×2 LCD Ekran Kullanımı

Yazar : Utkan Subaşı22 Temmuz 2017

NodeMCU; madeni paradan biraz daha büyük boyutta, minik bir elektronik devredir. Açık kaynaktır, ucuzdur ve yeteneklidir.

HTTP kütüphaneleri sayesinde web istemleri yapabilirsiniz veya web sunucusu çalıştırabilirsiniz. Bu sayede internet üzerinden bu cihazla iletişime geçebilirsiniz. Uzaktan bir şeyleri açabilir veya kapatabilirsiniz.

Buna rağmen yine de; Arduino IDE ve Arduino’nun kullandığı dille de programlanabilir. USB kablosuyla bilgisayara kolayca bağlanır, programlanabilir ve veri iletişim kurulabilir.

Bağlantı Şeması

LCD, Liquid Crystal Display yani Sıvı Kristal Ekran  sıvının ışığı tek fazlı geçirmesi ve önüne eklenen bir kutuplanma filtresi ile gözle görülebilmesi ilkesine dayanan bir görüntü teknolojisidir.

Arduino uygulamasına girdikten sonra Dosya-Tercihler-URL yazılması gereken yere

http://arduino.esp8266.com/stable/package_esp8266com_index.json

URL sini kopyalıyoruz. Sonra “Araçlar-Kart -Kart Yöneticisi-(arama yerine)ESP8266 yazıp indiriyoruz daha sonra kartın driverı yüklenmiş oluyor. Bu derste nodeMCU ile lcd ekran çalıştıracağız.

Önce I2c kütüphanesini indirelim: Arduino-LiquidCrystal-I2C-library

Bağlantılar:

  • GND=Toprak pini(GND)
  • VCC: Vin pini(5v pini)
  • SDA: nodeMCU D2 pini
  • SCL: nodeMCU D1 pini

Arduino Kodu:

#include <LiquidCrystal_I2C.h>

LiquidCrystal_I2C lcd(0x3f, 16, 2);

void setup() {

lcd.begin();
lcd.backlight();
lcd.setCursor(0, 0);
lcd.print("Proje Hocam");
lcd.setCursor(0, 1);
lcd.print("Utkan Subasi");

}

void loop() {
}
SİZCE NASIL OLMUŞ?
Beğendim
100%
İlginç
0%
Eh İşte
0%
Anlamadım
0%
Kötü
0%
Berbat
0%
YAZAR HAKKINDA
Utkan Subaşı
Utkan Subaşı
Arduino'ya 11 yaşında başladım. Başladığım günden itibaren bu işe bağlandım.
YORUMLAR

YORUM YAP