Arduino
OKUDUĞUNUZ KONU
Arduino TV Out Kütüphanesi Kullanımı
3

Arduino TV Out Kütüphanesi Kullanımı

Yazar : Eda Baysal11 Ocak 2016

Tv out kütüphanesi arduino nun eski model televizyonlar ile iletişim kurabilmesini sağlayan çok yararlı bir sistem.Steve jobs ın hayatını anlatan filmi izlediyseniz filmde bilgisayarı televizyona bağlıyorlardı.Buda onlara benzer bir sistem.Tvout kütüphanesi kullanılarak PAL veya NTSC sinyalleri üretilebilir.Tabi hd kalitede görüntü sağlamıyor bu sistem, PAL ile siyah beyaz 128 × 96 piksel çözünürlük destekliyor.

Eski ateri oyunlarına benzer basit video oyunları yapabilirsiniz.Örnek vermek gerekirse tetris , xox gibi oyunlar.

Malzemeler

  • Arduino UNO
  • 1Kohm direnç
  • 470 ohm direnç
  • RCA konnektör

Öncelikle aşağıdaki bağlantı şemasına uygun olarak rca konnektör ile arduino unoyu bağlayınız.Burada dikkat etmeniz gereken şey, dış kısımın gnd olması gerekiyor.İç kısım ise dijitalden gelen bağlantılar ile bağlanacak.

rca-arduino-baglanti

Yukarıdaki bağlantı sadece ATmega328 işlemci için geçerlidir.Eğer siz farklı bir işlemci veya arduino modeli kullanacaksanız aşağıdaki şemaya uymanız gerekiyor.

islemci-tvout

Örnek vermek gerekirse Arduino UNO için SYNC = Dijital 9 , Video = Dijital 7 pinidir.Farklı işlemciler ve arduino modelleri için bağlantı tablosu.

tvout-vga-baglanti

TV Out Kütüphanesi Ekleme

İlk önce TV Out kütüphanesini indirmeniz gerekir.Aşağıda resimde isimleri verilmiş kütüphaneleri arduino Libraries klasörüne ekleyiniz.

tvout-kutuphane

Projenin arduino kodları.Resimlerin .h dosyalarını buradan indirin.

// Eda Baysal - Proje Hocam TV Out
#include <TVout.h>
#include <fontALL.h>
#include "met.h"
#include "invader.h"

TVout TV;
void setup() {
TV.begin(PAL,120,96);
TV.select_font(font6x8);
TV.println(0,40,"Proje Hocam a\nTV Out Deneme\n");
TV.delay(2500);
TV.clear_screen();
TV.println(0,40,"Örnek Resimler:");
TV.delay(1500);
TV.clear_screen();
TV.bitmap(18,0,met);
TV.delay(10000);

for(int i=0;i<90;i++){
TV.clear_screen();
TV.bitmap(i,0,invader);
TV.delay(100);
}
for(int i=90;i>0;i--){
TV.clear_screen();
TV.bitmap(i,0,invader);
TV.delay(100);
}

TV.clear_screen();
TV.print(9,44,"www.projehocam.com");
TV.delay(2000);
}

void loop() {
}
SİZCE NASIL OLMUŞ?
Beğendim
59%
İlginç
10%
Eh İşte
3%
Anlamadım
3%
Kötü
0%
Berbat
24%
YAZAR HAKKINDA
Eda Baysal
Bilgisayar mühendisiyim , gömülü sistemler ve IoT üzerinde çalışmalar yapmaktayım.Proje Hocam sitesini uzun zamandır takip ediyordum ve bu oluşumun içerisinde olmak istedim.Bu sitede yazılarımı paylaşıp sizlere yararlı olmak istiyorum
3 YORUMLAR
  • hoi man
    11 Ocak 2016 at 18:17

    ilginç bir uygulama artık 16×2 lcd kullanmaya son 😀

  • clever man
    17 Ocak 2016 at 10:24

    #include
    #include
    #include “met.h”
    #include “invader.h”
    bu kütüphanelerden sadece #include olanı okumuyor lütfen yardım edin

  • cemil
    15 Ekim 2016 at 21:23

    kütüphaneleri yüklüyorum fakat TVout TV; sorun veriyor.lcd ekrandaki kadar kolay olmayacak sanırım;yardımlaınızı bekliyoruz.

YORUM YAP